ROVC Ede

Bedrijfsbezoek

Op vrijdag  21 mei j.l. heeft een groot aantal leden van VPH het ROVC bezocht in Ede.

Huis Oilgear D-pomp (regelbare radiale plunjerpom)

Plunjerblok D-pomp met 180 plunjers

Plunjer van 540 cc axiale plunjerpomp

Hogedruk axiale plunjerpomp

v.l.n.r. Dick Terlouw, Ad Petit, Gerrit Bekkering, Guus Poortman, Jason Lake (Oilgear), Frank Marcus, Rob van den Brink, Peter Vos, Berry Metselaar, Cyril Kortenhorst, Huib van Bruggen, Meine Jongschaap, Wim Roeterdink, Jelle Beuker

We kregen ook de gelegenheid om de productie- en testruimtes te bezichtigen. We waren onder de indruk van de mogelijkheden hier. En op alle vragen werd keurig antwoord gegeven. 
Voor verdere info kijk op de website van Oilgear: www.oilgear.com

Na een afsluitende discussie namen we met een voldaan gevoel afscheid en werden we keurig naar het vliegveld gebracht.

Dinsdagmorgen 9 oktober

Milwaukee
Na twee korte vluchten kwamen we in Milwaukee aan. Na de formaliteiten voor het afhalen van de huurauto’s vervuld te hebben gingen we naar het hotel. Het was inmiddels bedtijd geworden.

Dinsdagmorgen kwamen we na een mooie rit door Wisconsin aan bij Husco in Whitewater, ruim een uur rijden. Hier werden we hartelijk welkom geheten door Chris Holke (account representative). Chris gaf ons uitvoerig uitleg over de mogelijkheden met Husco kleppen. Husco is voornamelijk toeleverancier voor de OEM-markt. Er worden kleppen geheel op klantenspecificatie gemaakt voor o.a. John Deere, Caterpillar, AGCO, Ford, Komatsu, DANA, Yale enz.

Naast deze OEM klanten maakt Husco ook kleppen voor de automotive industrie, bijv. speciale minikleppen voor het stabiliteitssysteem van Mercedes Benz. Husco heeft ook een serie kleppen die via distributors ( kw Flextubo bv)aan eindklanten verkocht wordt. De SXC series is een alternatief voor de sectional valves. Speciaal de SXC 120 traxing selection is interessant voor gelijkloop wiel en rups aandrijving.

Ook hier waren we onder de indruk van het productieproces en de manier waarop alle vervaardigde kleppen getest werden.

Zie voor verdere info op de website van Husco: www.husco.com

Fotobijschrift: Husco kleppenblok

Dynex
Na een lekkere, beetje Hollandse lunch, vertrokken we naar Dynex in Pewaukee.

Na weer ruim een uur rijden door het platteland van Wisconsin kwamen we bij Dynex aan. Hier werden we in eerste instantie hartelijk welkom geheten door Charlie Brown (Business Development Manager). Na een lekkere bak koffie met wat versnaperingen kwam Raymond A. Warrell (President) ons uitgebreid vertellen over de Dynex hogedruk pompen en kleppen en ook over de regelbare hogedruk pomp. Hij werd hierin bijgestaan door bijna de voltallige staf. Tijdens de rondleiding viel het ons op dat er nog een aantal productiemachines van ver uit de vorige eeuw werkten. Toch voldeden deze machines nog prima aan de behoeften.

Ook bij Dynex worden de producten uitvoering getest voor deze afgeleverd worden. Daarnaast wordt in het technische lab continu gewerkt aan het verbeteren van producten en aan nieuwe producten.

Kijk voor verder info op de website van Dynex: www.dynexhydraulics.com

Fotobijschrift: Dynex hogedruk pomp

Na deze twee bezoeken reden we weer naar het hotel in Milwaukee waar we
’s avonds met elkaar van de typisch Amerikaanse keuken genoten hebben.

De biefstukken komen er aan!

Bijdrage van onze leden

Voor onze leden is de nieuwe locatie van het ROVC een uitgelezen kans om zelf actief een sponsering of bijdrage in de vorm van (demonstratie-)producten te overwegen.

Hiervoor kunnen belangstellenden direct contact opnemen met Erwin de Kruiff om dit verder te bespreken.

Het was het eerste bezoek georganiseerd door de VPH nadat het COVID-19 virus actief werd in Nederland. Hierbij was het noodzakelijk om de groep te verdelen in kleinere groepen voor de lunch, rondleiding en brainstorm.

Het ROVC en bestuur van VPH kijken beide terug op een geslaagde dag. Voor vele leden was dit het eerste bezoek aan het ROVC met haar nieuwe faciliteiten. Gelukkig heeft hydrauliek nog een belangrijk aandeel in de praktijkruimtes van het ROVC. Voor onze leden is de nieuwe locatie van het ROVC een uitgelezen kans om zelf actief een sponsering of bijdrage in de vorm van (demonstratie-)producten te overwegen. Hiervoor kunnen belangstellenden direct contact opnemen met Erwin de Kruiff (Erwindekruiff@rovc.nl) om dit verder te bespreken.

 Na de rondleiding stond de mogelijke invulling van de ROVC Tech Hubs centraal. Hoe kunnen wij de cursisten kennis laten maken met interessante ontwikkelingen en noviteiten binnen de wereld van de hydrauliek. Elke groep heeft middels een brains storm nuttige informatie verstrekt aan het product management team van het ROVC.

Voorbeelden van aangedragen onderwerpen zijn:

  • Energiebesparing door slim ontwerpen en hoe deze in de praktijk te realiseren
  • Installatie van de toekomst: CO2 reductie, energie monitoring, elektrificatie, autonome systemen
  • Sensoren en voorspelbaar onderhoud
  • Hoe presenteren wij informatie op een uitnodigende manier, hierbij is het gebruik van VR brillen genoemd of beeld schermen met “content on demand”. Dit kunnen modules zijn die aansluiten op specifieke doelgroepen of bijvoorbeeld applicaties.

Het bezoek werd afgesloten met een kort samenzijn in de kantine waarbij het een gezellig weerzien van vele bekenden was.

Voorbeelden van aangedragen onderwerpen zijn:

  • Energiebesparing door slim ontwerpen en hoe deze in de praktijk te realiseren
  • Installatie van de toekomst: CO2 reductie, energie monitoring, elektrificatie, autonome systemen
  • Sensoren en voorspelbaar onderhoud
    Hoe presenteren wij informatie op een uitnodigende manier, hierbij is het gebruik van VR brillen genoemd of beeld schermen met “content on demand”. Dit kunnen modules zijn die aansluiten op specifieke doelgroepen of bijvoorbeeld applicaties.

Het bezoek werd afgesloten met een kort samenzijn in de kantine waarbij het een gezellig weerzien van vele bekenden was.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipis cin elit. Nunc purus libero, interdum sed blandit acp retium facilisis turpis. Donec dictum neque veloran tristique egestas nulla mollis dui lorem dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipis cin elit. Nunc purus libero, interdum sed blandit acp retium facilisis turpis. Donec dictum neque veloran tristique egestas nulla mollis dui lorem dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipis cin elit. Nunc purus libero, interdum sed blandit acp retium facilisis turpis.

Donderdagmorgen 11 oktober

SUN Hydraulics
Woensdag was een reisdag om van Milwaukee naar Sarasota in Florida te komen. Donderdagmorgen werden we bij SUN Hydraulics hartelijk verwelkomd door Dan Fernandes en Nathan Johnson. Uiteraard werd er met een bak koffie en een voorstelronde begonnen. Dan en Nathan vertelden eerst over de bedrijfscultuur bij SUN. Hier wordt je niet meteen gevraagd voor en bepaalde functie. Nadat je in dienst komt ga je als het ware het bedrijf door om uiteindelijk je werkplek te vinden. Wil je later toch van werkplek veranderen, dan zijn er goede mogelijkheden.

Aan de hand van de website van SUN werden we goed geïnformeerd over de SUN-kleppen. Bijvoorbeeld het principe van de “floating nose” cartridge. Ook werden we bijgepraat over het verschil in de standaard remkleppen en de “load holding” kleppen. Deze hebben bijv. een langere slag voor een betere stabiliteit.

Alle kleppen die SUN vervaardigt worden 100% getest. Hiervoor staat er een hele rij testbanken. Sinds kort biedt SUN ook de mogelijkheid om kleppen te leveren met afdichtingen die geschikt zijn voor Skydrol. Deze kleppen worden in Skydrol getest! SUN biedt ook de mogelijkheid om via de website al (offerte) schema’s te tekenen.

Na van een lekkere lunch in de aangename buitenlucht genoten te hebben kregen we een rondleiding door de productie- en testafdelingen. We waren allemaal onder de indruk van de schone en efficiënte manier van werken en testen.

Zie voor verdere info op de website van SUN: www.sunhydraulics.com

Fotobijschrift: Lunch bij Sun

Donderdagavond 11 oktober

Na de afsluitende discussie gingen er al een paar van onze groep naar het vliegveld en de overigen werden keurig naar het hotel gebracht.

Vervolgens hebben we donderdagavond heerlijk aan het strand gegeten en nadien van het Amerikaanse uitgaansleven genoten.

Fotobijschrift: Restaurant aan het strand in Bradenton

Monkey Bus

’s Avonds maakten we een rit met de Monkey Bus. Hier hebben we bijzonder plezierige herinneringen aan. Afsluitend kijken we terug op een bijzonder informatieve en erg gezellige reis.

 Wim Roeterdink, oktober 2017

Contact Secretariaat

Volg VPH Via

     

 © 2024 VPH  Vereniging Platform Hydrauliek (VPH)